Żywność zdrowa dla zębów

Zuzu |

Prócz tego jak dbasz o zęby na co dzień spore znaczenie dla ich zdrowia posiada również typ oraz jakość spożywanych przez ciebie artykułów spożywczych. Dostarczając im oczekiwanych mikroelementów przyczyniasz się do skuteczniejszej formy i wytrzymałości swoich zębów. Do fragmentów diety, które mają najkorzystniejszy zasięg na kondycję uzębienia włącza się zwłaszcza warzywa i owoce, artykuły pochodzenia mlecznego oraz ryby. W opozycji do nich trzeba limitować produkty włączające cukier, którego destruktywny wpływ na zęby został już dawno temu gruntownie udowodniony. Przestrzegając opartej o te artykuły spożywcze diety możesz uniknąć wizyty u dentysty przez długi czas.

Warzywa i owoce

warzywa

Warzywa oraz owoce jakie powinny bez dwóch zdań znaleźć się w twej codziennej diecie jeżeli potrzebujesz wzmocnić zęby to głównie brokuły, marchewka oraz truskawki. Marchew, analogicznie jak i sporo pozostałych jarzyn właściwie jest jeść w bez gotowania, bowiem w takiej postaci ma w sobie najwięcej witamin. Przegryzanie marchewki w formie naturalnej wspomaga czyszczenie zębów, jest ona szczególnie wartościowa dla naszych dziąseł. Brokuły skupiają znaczące zawartości wapnia i pozwalają zapobiec odsłanianiu szyjek zębowych i posiadają poważny wkład w konfrontacji z paradontozą. Mają w składzie dodatkowo pierwiastki polepszające trwałość dziąseł na drobnoustroje. Truskawki natomiast są organicznym siedliskiem związków rozjaśniających zęby, jakie włączone są też jako składnik w specjalne wybielające pasty do zębów. Ponadto posiadają właściwości profilaktyczne przed kumulowaniem się osadu nazębnego.

Nabiał

nabiał

Waga nabiału dla kondycji uzębienia jest szeroko uznana. Chociażby maleńkie dzieci w przedszkolu wiedzą już iż przystaje pić mleko dla zdrowia zębów. Z kolei zawartość potrzebnego zębom wapnia jest znacznie wyrazistsza w przetworzonych wyrobach mlecznych aniżeli w samym płynnym mleku. Wapń jest głównym surowcem zębów przeto musimy uzupełniać go w odpowiednich dozach aby ujść ryzyka ukruszenia albo naruszenia zębów, zaś mnogość znajdziemy go w takich artykułach nabiałowych jak jogurty, maślanki oraz kefiry. Efektywnym prowiantem pochodzenia nabiałowego jest dodatkowo żółty ser. Udowodniono iż gryzienie go podbija pH płytki nazębnej co przyprawia do ograniczenia ryzyka zaistnienia próchnicy względnie zapalenia dziąseł.

Ryby

ryby

Absorbowanie wapnia określone jest dodatkowo od istnienia witaminy D uwzględnionej m.in. w tłuszczach, najbardziej w tłustych rybach, które same z siebie są zdrowsze niż mięso zwierząt naziemnych. Witamina D ma ważenie dla mineralizacji szkliwa oraz twardości zębów i kości.

Zuzu

Studentka pedagogiki. Cieszę się życiem, gdziekolwiek mnie poniesie.